Drs. Philip J. Idenburg MBA (1965) is partner bij BeBright en adviseert zijn opdrachtgevers op het gebied van (marketing)strategie en innovatievraagstukken. Philip kan daarbij terugkijken op een solide basis als zowel extern als intern adviseur, waarbij strategie in zijn ogen geen doel op zich is maar een organisatie in beweging moet brengen. Proces en inhoud gaan daarbij hand in hand en moeten uiteindelijk leiden tot innovatie en organisatievernieuwing, als basis voor het toekomstig succes van de organisatie.
Al tijdens zijn studie en in zijn eerste baan, bij Reed Elsevier, was hij gefascineerd door de complexiteit en uitdagingen waar de gezondheidszorg zich voor gesteld ziet. ‘Of het nu gaat om bestuurlijke of organisatorische vraagstukken, simpele antwoorden lijken er niet te zijn.’ Naast ervaring als adviseur, onder andere als corporate strateeg en adviseur van de Raad van Bestuur van Rabobank en bij KPMG/Nolan Norton & Co., heeft Philip tevens commerciële en leidinggevende verantwoordelijkheid gedragen bij Reed Elsevier, Robeco en Zurich.
Hij is een veelgevraagd spreker en gastdocent op universiteiten. Tevens is hij auteur van Oog voor de toekomst: over marketing en consumenten in een veranderende samenleving (Scriptum, 2004 genomineerd voor verkiezing beste marketingboek van 2005), Diagnose 2025: over de toekomst van de Nederlandse gezondheidszorg (Scriptum, 2010) en De toekomst op de agenda (Management Topics, 2011).