City- en gebiedsmarketing
Kiezen voor een succesvolle toekomst voor stad, wijk, woon-, werk- en winkelgebied
Categorieën
City- en gebiedsmarketing
Kiezen voor een succesvolle toekomst voor stad, wijk, woon-, werk- en winkelgebied
City- en gebiedsmarketing zijn in de laatste tien jaar uitgegroeid tot specialismen die hun waarde hebben bewezen. Een scherpe positionering, vertaald naar een aansprekende ‘brand’, een daarop aansluitende ontwikkeling en goede promotie, is essentieel voor een stad of gebied om succesvol te worden. Oftewel, een stad of gebied waar de klant graag komt: als bewoner, bezoeker, student, ondernemer of investeerder.
Binnen de city- en gebiedsmarketing is de Brandstation-methodiek een begrip. Deze methodiek is ruim tien jaar toegepast, beproefd en geoptimaliseerd. De Brandstation helpt partijen stapsgewijs bij de zoektocht naar een onderscheidende identiteit van hun regio, stad, wijk, winkelgebied of werklocatie en hoe deze effectief in de markt te zetten. In dit boek City- en gebiedsmarketing maakt u uitgebreid kennis met de Brandstation en met dertig van de meest interessante praktijkvoorbeelden waarbij de methodiek is toegepast.
City- en gebiedsmarketing is de opvolger van het boek Gebiedsmarketing van Michel Buhrs uit 2008. Dit boek is een standaard voor de vakwereld en wordt gebruikt als basisliteratuur bij vele studies en cursussen. Michel Buhrs is oprichter en directeur van Bureau Buhrs, bureau voor communicatie en gebiedsmarketing.
Reacties
'Een waardevolle uitgave over een weinig beschreven vakgebied, die als studieboek is te gebruiken, maar vooral door de vele praktijkcases ook een goede aanvulling is op het boek uit 2008. Mooi uitgevoerd en rijk geïllustreerd.'
Hans Pols, recensent nbd biblion