Praktijkboek strategie

Routeplan voor het ontwikkelen van een werkbare bedrijfsstrategie

Auteur:   Aimé Heene


Paperback, 17 x 24 cm, 224 pagina's, zwart-wit, Nederlands, ISBN: 9789077432532

€ 34,99
Gratis verzending binnen NL vanaf €19,90. Vandaag voor 16.00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Moet je onderneming een missie hebben? Hoe bepaal je strategische prioriteiten? Waarvoor dient een SWOT? Hoe leer je opportuniteiten ontdekken? Is het soms niet beter om een product af te stoten? Hoe zet je een strategie het best om in een actie?

Strategiebepaling blijkt vaak moeilijker dan gedacht. Bij managers is de verleidinggroot om snel te grijpen naar modieuze concepten. Bedrijven missen vaak een solide basis om te beslissen welke mogelijkheden tot duurzaam succes kunnen leiden. Wie dieper wil graven, dreigt in het ongewisse te blijven over de meest geschikte manier om efficiënt en effectief een strategie te bepalen en uit te voeren. Dankzij de stapsgewijze aanpak van dit Praktijkboek Strategie zet je strategisch denken om in praktisch doen. Op basis van jarenlange consultancyervaring stelden de auteurs dit werkinstrument samen om in team een strategie te ontwikkelen en met succes uit te voeren.

Praktijkboek Strategie biedt een handig en verantwoord stappenplan om op een gefaseerde manier het strategisch denken in praktisch doen om te zetten. Centraal staan de werkbladen die voorafgegaan worden door een korte maar grondige uitleg over het doel van de stap, theoretische onderbouw en succesbepalende factoren. Het gedrukte boek beperkt zich tot de essentie. Wie verdieping zoekt, vindt deze op het uiterst toegankelijke online leerplatform. Zo kan iedereen op zijn eigen ritme en behoefte met dit boek aan de slag.

Aimé Heene is buitengewoon hoogleraar aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de UGent, gastprofessor aan de Universiteit Antwerpen en het Europacollege te Brugge en zaakvoerder van Top Management Services. Hij koppelt zijn wetenschappelijk werk al meer dan vijfentwintig jaar aan de begeleiding van organisaties bij het bepalen van hun strategie.

Johan Vanhaverbeke is docent marketing en bedrijfsorganisatie aan de HUB en wetenschappelijk adviseur van Stima Education, het opleidingsinstituut van Stima (StimulatingMarketing). Hij is Interim Manager en voerde tal van strategische en operationele managementopdrachten uit voor nationale en internationale organisaties.

Simonne Vermeylen doceert strategisch management aan de HUB en is gastdocentaan de KU Leuven. Binnen Sun Tzu adviseert zij bedrijven bij de formulering en herziening van hun strategie. Zij zetelt in een aantal adviesraden en is partner van Integor.

Met een unieke code die gratis toegang verleent tot een online leerplatform – www.praktijkboekstrategie.com – voor meer uitleg, theoretische achtergronden, illustraties en praktijkvoorbeelden.

Tags:  strategie